ترزوب ، طراحی سایت

ارائه بهترین راهکار برای کسب وکار شما

logo

طراحی سایت سازمانی ؛ سایت سازمانی چیست و چرا برای هر سازمانی ضروری است؟

image

با ظهور اینترنت و فراگیر شدن آن ، امروزه تعداد کاربرانی که برای پیدا کردن کالا یا خدمات مد نظر خود جست و جو در اینترنت را انتخاب می کنند رو به افزایش است. به سادگی می توان حدس زد که داشتن یک وبسایت و حضور موثر در اینترنت به یک امر ضروری برای هر سازمان و کسب وکاری تبدیل شده است.

سایت سازمانی شما برای آموزش به مخاطبان شما در رابطه با اینکه شما که هستید، چه کاری انجام می دهید، چرا این کار را انجام می دهید و چه خدماتی ارائه می کنید مناسب است. سازمان شما باید یک وب‌سایت داشته باشد. این سایت لازم نیست زرق و برق دار، بیش از حد رنگارنگ یا حتی آنقدر زیبا باشد، بلکه فقط کافی است که کار خود را انجام دهد. وب‌سایت سازمان شما باید برای تمام بازدیدکنندگان مفید باشد، طوری که مطالب مرتبط و به‌ روز داشته باشد و اطلاعات تماس شما را به افراد علاقه‌مند ارائه کند.

هدف از داشتن یک سایت سازمانی را می توان هماهنگی بین زیر مجموعه های سازمان، پاسخگویی و پشتیبانی سریع تر، داشتن یک زیرساخت اطلاعاتی بهینه، ایجاد نظم و به طور کلی تعامل بهتر بین خود سازمان، مدیران آن و کاربران سایت دانست. همچنین خدماتی که در گذشته به صورت حضوری انجام می شدند اکنون می توانند به صورت مجازی و اینترنتی انجام شوند. حتی میتوان با بخش بندی سایت به دو بخش برای کاربران عمومی و کارمندان سازمان ، به انجام فعالیت های کارمندان به صورت آنلاین سرعت بخشید.

 

  • چرا سازمان شما به یک سایت سازمانی نیاز دارد؟ (مزایای داشتن یک سایت سازمانی)

اگر رهبر سازمانی هستید و هنوز وب‌سایتی راه‌اندازی نکرده‌اید، باید بدانید که فرصت بزرگی را برای ارتباط با دیگر افراد از دست می‌دهید. اگر هنوز هم مردد هستید، در این مطلب به دلایل عمده ای که چرا سازمان شما به آنلاین بودن و ظاهر حرفه ای نیاز دارد می پردازیم.

۱) آشنایی اولیه را فراهم می کند.

قبل از اینکه مردم شخصاً شما را ملاقات کنند، به احتمال زیاد شما و سازمانتان را در گوگل جستجو می کنند تا متوجه شوند شما که هستید و در مورد چه هستید. یک وب سایت خوب به ایجاد ارتباط با یک داوطلب بالقوه، عضو هیئت مدیره یا شریک سرمایه گذاری مشترک کمک می کند. اگر هیچ وب سایتی پیدا نشود مخاطب احتمالی شما به سرعت علاقه خود را به کار با شما از دست می دهد.

۲) کسب و کار شما اعتبار به دست خواهد آورد.

افراد زیادی از جست و جوی آنلاین برای پیدا کردن چیزهایی که می خواهند، راه حل برای مشکلات خود، مقایسه قیمت ها، یا فقط برای دریافت اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار استفاده می کنند. اگر وب‌سایتی ندارید، مشتریان بالقوه به سراغ رقبای شما می‌روند که دارای یک وبسایت هستند. داشتن یک وب سایت نه تنها اطلاعات مورد نظر کاربران را فراهم می کند، بلکه به کسب و کار شما اعتبار می بخشد. می گوید من اینجا هستم و برای مدت طولانی دراین زمینه فعالیت کرده ام.

۳) کسب و کار شما هرگز تعطیل نمی شود.

 یک وب سایت ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۷ روز هفته وجود دارد. همیشه خدمات و محصولات شما را می فروشد و تبلیغ می کند. در حالی که نمی خواهید تمام روز را تا ساعت ۳ یا ۴ صبح در دفتر خود بگذرانید و کار کنید. بسیاری از مردم در آن زمان در حال تحقیق در مورد فعالیت بعدی خود هستند.

۴) شما یک بازار بزرگتر را هدف قرار خواهید داد.

 بازار محلی شما گسترده تر خواهد بود یعنی شما در مقابل مخاطبان بالقوه ای خواهید بود که قبلا با شما و سازمان شما در تماس نبوده اند. مهم نیست که شما محصولات را می فروشید یا خدماتی ارائه می دهید. سایت شما در هر زمان فعال است. در دنیای امروز تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید به بازارها و مشتریانی دست پیدا کنید که قبلا تصور نمی کردید. با یک وب سایت خوب می توانید سازمان خود را به عنوان فردی که می تواند راه حلی برای مشکل کاربران ارائه دهد معرفی کنید.

۵) می توان مخاطبین را در جریان قرار داد.

یک وب سایت را مشابه یک بروشور یا کاتالوگ آنلاین در نظر بگیرید که می تواند در هر زمان به روز شود. به روزرسانی اطلاعات در مورد محصولات و خدمات خود در وب سایت شما بسیار ساده تر و سریعتر از به روزرسانی در یک بروشور چاپی یا کاتالوگ است. وب سایت روشی موثر برای معرفی خدمات جدید به مشتریان، اطلاع رسانی در مورد محصولات جدید و اعلام رویدادهای آتی است. همچنین می توان با ارسال نکات، منابع و سایر اطلاعات از طریق وبلاگ در وب سایت خود، ارزش افزوده ایجاد کنید. برخلاف تبلیغات چاپی، مقالات روزنامه و فایل‌ها که به سرعت قدیمی می‌شوند، وب‌سایت شما می‌تواند اطلاعات و اخبار فعلی را ارائه دهد.

۶) یک وب سایت در زمان شما صرفه جویی می کند.

 داشتن یک وب سایت در زمان شما در کوتاه مدت و بلند مدت صرفه جویی می کند. با ارائه اطلاعات آنلاین به مخاطبین خود، می توانید به کارها سرعت ببخشید و در زمان انجام امور سازمان صرفه جویی کنید. همچنین با مراجعه افراد به سایت سازمانی، بسیاری از نیاز ها و سوال های آن ها حل خواهد شد و بسیاری از امور را می توان به صورت غیرحضوری انجام داد و مراجعه حضوری افراد به سازمان را کاهش داد.

 

  • یک سایت سازمانی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ (ویژگی های طراحی سایت سازمانی)

معرفی امکانات و خدمات سازمان:

از مهم ترین وظایف یک وبسایت سازمانی معرفی تمام و کمال آن سازمان و خدمات مربوط به آن است. وجود منوهای صفحه اصلی ، درباره ما، تماس با ما، بخش محصولات، خدمات و پرسش های متداول ضروری است و اطلاعات سازمان نیز باید در سایت به درستی درج شود.

طراحی بصری خوب:

بسته به نوع سازمان ، هر سازمانی به طراحی سایت مخصوص خود احتیاج دارد و در طراحی وب سایت باید مخاطبان آن گروه مورد توجه قرار گیرند و در ایجاد مطالب وب سایت نیز باید نیازهای مخاطبان و کاربران وب سایت لحاظ شود. طراحی بصری خوب یک سایت سازمانی، از جمله موضوع، لوگو، فونت ها، رنگ ها، تم ها و… حرفه ای بودن یک سازمان یا شرکت را نشان می دهد.

تولید محتوای با کیفیت:

ایجاد محتوای خوب می تواند در جذب مخاطب به طور موثر عمل کند. محتوا باید آموزنده و در عین حال برای خواننده جالب باشد. یک شرکت یا سازمان باید دائما محتوای سایت خود را بروزرسانی کند به همین دلیل باید به سیستم مدیریت محتوا دسترسی داشته باشد. اگر سیستم مدیریت محتوای سایت سازمانی پیچیده باشد کار برای سازمان سخت می شود. داشتن یک پنل مدیریتی ساده که امکان بروزرسانی مطلب در سایت را ساده کند، یک مزیت محسوب می شود.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) در طراحی سایت سازمانی:

همچون سایر سایت ها، وب سایت های سازمانی نیز توسط موتورهای جستجو رتبه بندی می شوند. این رتبه بندی بر اساس چگونگی بهینه سازی محتواست. در طراحی سایت سازمانی هم باید به ظاهر سایت و محتوای آن توجه کرد. زیرا طراحی بصری و محتوا، هر دو اجزای ضروری یک سایت موفق هستند.

 

امیدواریم با خواندن این مطلب دلایل کافی برای اینکه چرا سازمان ها به یک وب‌سایت نیاز دارند را متوجه شده باشید. اما همیشه در نظر داشته باشید که اگر آن وب سایت حرفه ای نباشد یا طراحی خوبی نداشته باشد از ارزش پایینی برخوردار خواهد بود. داشتن یک وب سایت کافی نیست، وب سایت شما باید نشان دهنده اعتبار سازمان شما و بازتابی از ارزش های شما باشد. وب سایت سازمانی باید برای نیازهای مخاطبین شما طراحی شود اما همانطور که گفته شد، این فقط به طراحی صفحات شما مربوط نمی شود، بلکه شما باید به محتوای خود نیز اهمیت دهید طوری که آن ها سازمان شما را به مخاطبان بالقوه شما نزدیکتر کنند.

 

شرکت نرم افزاری ترز رایان

Copyright © 2017 | کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترز وب می باشد