ترزوب ، طراحی سایت

ارائه بهترین راهکار برای کسب وکار شما

logo

نحوه طراحی یک لوگو در ۶  مرحله

img

هر شخصی نیاز به نمایش بصری برند یا کسب و کار خود دارد، صرف نظر از اینکه چقدر بانفوذ یا تاثیرگذار است. به همین دلیل است که لوگوها بسیار مهم هستند – آنها به نمادی تبدیل می شوند که دیگران با آن استارتاپ یا تجارت شما را تصور می کنند. آیا تا به حال یک برند بزرگ که لوگو نداشته باشد دیده اید؟ خیر، زیرا چنین چیزی اصلا امکان پذیر نیست. لوگو تاثیر زیادی بر درک مشتریان از برند شما دارد. بنابراین به طور طبیعی، شما می خواهید بهترین لوگو را برای برند خود داشته باشید. هیچ میانبری برای طراحی لوگوی عالی وجود ندارد و اگر در هر مرحله از فرایند طراحی تمام تلاش خود را نکنید، بهینه ترین نتایج را نخواهید داشت. اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟ در ادامه به مراحلی که نیاز است در فراید طراحی یک لوگو به آن بپردازید را بررسی خواهیم کرد.

 

۱) اهداف خود و شرکت تان را به خوبی درک کنید.

قبل از شروع فرایند طراحی لوگو، نیاز است که پاسخ به چندین سوال را بدانید: اینکه چرا کسب و کار خود را راه اندازی کردید؟ در این کسب و کار بیشتر به چه چیزی علاقه دارید؟ چه چیزی کسب و کار شما را در کاری که انجام می دهد بهترین می کند؟ مخاطبان هدف شما (سن، حرفه، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، جنسیت و غیره) چه کسانی هستند؟ سه کلمه ای که می خواهید مخاطبان شما هنگام توصیف شرکت شما استفاده کنند چیست؟ هدف از لوگوی شما چیست؟

این موارد به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که چگونه یک لوگوی تجاری مناسب برای شرکت یا کسب و کار خود طراحی کنید. به عنوان مثال، اگر برای شرکت شما یکپارچگی و قابل اطمینان بودن مهم است، می توانید از خطوط مستقیم و اشکال اصلی استفاده کنید. اگر مخاطبان شما نوجوان هستند، لوگو می تواند کمی متفاوت تر باشد. با پاسخ به این سوالات، می توانید عناصر کلیدی خود را نیز مشخص کنید.

۲) از سایر لوگو ها الهام بگیرید.

الهام گرفتن از افرادی که در حال حاضر این کار را انجام می دهند، بسیار ساده است. درباره شرکت های دیگر در صنعت خود (و صنایع مرتبط) تحقیق کنید و به لوگو های آنها نگاه کنید. این تحقیق به شما ایده می‌دهد که چه چیزی می تواند مؤثر باشد، چه چیزی مناسب نیست و از چه مواردی می‌خواهید اجتناب کنید. به رنگ ها، اشکال، تصاویر و فونت هایی که دوست دارید و یا نمی پسندید توجه کنید. همچنین می توانید منابع دیگری غیر از لوگو ها را بررسی کنید تا از آنها الهام بگیرید. به عنوان مثال، می توانید سه کلمه ای را که برای توصیف شرکت خود استفاده می کنید، در گوگل جستجو کنید و ببینید چه نتایجی در تصاویر مشاهده خواهید کرد.

۳) عناصر کلیدی لوگوی خود را مشخص کنید.

پس از اینکه اهداف و انگیزه‌ های خود را درک کردید و به درک کلی از آنچه دوست دارید رسیدید، باید در مورد عناصر مختلف لوگو تصمیم بگیرید.. قبل از شروع حتما چند عنصر را در نظر بگیرید:

  • سبک لوگو: استایل شما ممکن است قدیمی، مدرن، شیک، یا … باشد. مهم تر از همه، باید ارزش های کسب و کار شما را منعکس کند.
  • نوع لوگو: انواخ مختلفی از لوگو ها وجود دارد، لوگوهایی که فقط یک نماد یا شکل هستند، لوگوهایی که از نام شرکت استفاده می‌کند، لوگوهایی که حروف اول استفاده می‌کند، و لوگو های ترکیبی که می توانند هم شامل تصویر و هم کلمه باشند.
  • ترکیب رنگ: بهترین لوگوها معمولا سیاه و سفید طراحی می شوند. اما این بدان معنا نیست که شما نباید از رنگ ها استفاده کنید – فقط سعی کنید آنها را به سه رنگ یا کمتر محدود کنید. همچنین احساسات مختلفی را که رنگ ها برمی انگیزند و اینکه چگونه می توانند به کسب و کار شما کمک کنند را در نظر بگیرید.
  • نوع فونت: فونتی که انتخاب می کنید نیز چیزهای زیادی در مورد برند شما می گوید. فونت ها می توانند سنتی تر باشند یا لحن مدرن تری داشته باشند. همچنین فونت های شکسته و پیوسته و … نیز وجود دارد که نمایش منحصر به فرد تری دارند.

۴) طراحی را شروع کنید.

بعد از اینکه تحقیقات خود را انجام دادید، می توانید به فرایند طراحی لوگو بپردازید. بگذارید ایده‌هایتان آزادانه اجرا شوند و آنها را روی کاغذ بیاورید. این مرحله ای است که در آن هر طراح روش خاص خود را برای انجام آن دارد. این مرحله زمانی برای ایجاد یک ترکیب خوب است که پیام مناسب را به مشتری شما انتقال دهد. در این مرحله، شما سعی می کنید ماهیت متنوع و پیچیده یک کسب و کار را در یک طرح کوچک و ساده، مناسب برای استفاده در بسیاری از شرایط مختلف (کارت ویزیت، موارد بازاریابی، طراحی وب سایت و سایر) قرار دهید.

۵) چند نسخه و سایز مختلف از لوگوی تان را ایجاد کنید.

اکنون که می دانید چگونه یک لوگو را از ابتدا طراحی کنید و در راه ایجاد یک محصول نهایی هستید، وقت آن است که یک سری موارد را مد نظر قرار دهید. ابتدا، باید اطمینان حاصل کنید که چندین اندازه از لوگوی خود دارید که متناسب با همه شرایط باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک تصویر کوچک برای پروفایل شبکه های اجتماعی خود، یک تصویر مستطیل برای هدر وب سایت خود و یک تصویر مربعی برای کارت ویزیت خود بخواهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که نسخه های مختلفی از لوگو، مانند نسخه سیاه و سفید، نسخه ای که فقط از یک رنگ یا رنگ های معکوس استفاده می کند، و همچنین نسخه ای با پس زمینه شفاف دارید.. شما باید مطمئن شوید که برای هر موقعیتی یک لوگو دارید تا بتواند در تمام  مراحل بازاریابی شما ظاهر شود و هویت برند شما را حفظ کند.

۶) بازخورد بگیرید و دوباره بررسی کنید.

از کار خود عقب نشینی کنید، کمی استراحت کنید و بعداً یا حتی روز بعد به آن نگاه کنید. اگر مفاهیم زیادی به ذهنتان خطور کرده است، روی نکات مهم تر تمرکز کنید و ضعیف‌ ها را کنار بگذارید. تغییراتی ایجاد کنید و اجازه دهید طرح ها توسعه یابند. اکنون زمان بسیار خوبی برای دریافت بازخورد از همکاران و دیگر طراحان و حتی از مشتری احتمالی تان است.

 

در نهایت هیچ راز یا رمز مخفی ای برای طراحی لوگو وجود ندارد. برای داشتن یک فرایند طراحی لوگوی خوب ، تمام تلاش خود را بکنید و تمام نیازمندی ها را بررسی کنید. عجله نداشته باشید و تمام مراحلی که برای این فرایند نیاز است را انجام دهید تا بهترین نتیجه را داشته باشید تا بتوانید لوگویی طراحی کنید که درخور برند شما و همچنین به یاد ماندنی باشد.

 

ترز رایان

Copyright © 2017 | کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترز وب می باشد