ترزوب ، طراحی سایت

ارائه بهترین راهکار برای کسب وکار شما

logo

دامنه اینترنتی

Images 26

دامنه اینترنتی (به انگلیسی: Internet domain):

دامین یا دامنه (Domain) در واقع نامی است که وب سایت از طریق آن قابل دستیابی خواهد بود. به طور کلی دامنه از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است. نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می نمایید. انتخاب نام پرمعنا برای سایت یکی از مهمترین مراحل داشتن وب سایت می باشد.

ثبت دامنه خوب ظرایفی دارد که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند به هویت آنلاین شما ضربه بزند. نام دامنه (Domain Name) همانند لوگو و برند یک شرکت است که اگر درست انتخاب شود مردم آن را برای معرفی محصول خاص خواهند شناخت و در جذب مشتری آنلاین و بازاریابی موفق بسیار مؤثر خواهد بود.

انتخاب نام دامنه مناسب، ساده، کاربرپسند، مختصر، به یاد ماندنی بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه بندی (Ranking) نتایج جستجوی گوگل/ سئو (SEO) نیز تاثیر گذار می باشد.

محتویات

۱ پسوندهای دامنه
۲ پسوندهای ملی
۳ تاریخچه پیدایش و گسترش
۴ دامنه‌های اینترنتی در ایران
۵ نگارخانه
۶ جستارهای وابسته
۷ منابع

پسوندهای دامنه

پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی می باشند که توسط کمیته مخصوص تایید و تصویب پسوندها یعنی ICANN تایید شده باشند. این پسوندها از نظر فنی Top Level Domain یا به اختصار TLD اطلاق می گردند. نمونه ای از پسوند های متداول com، org، ir، net و… می باشند.

پسوندهای ملی

هریک از کشورهای جهان دارای یک یا چند پسوند ملی یا «دامنه سطح‌بالای کد کشوری» هستند که برای سایت‌های منصوب به آن کشور استفاده می‌شوند. دامنه سطح‌بالای کد کشور ایران ‎.ir است و کد بین‌المللی . ایران نیز مراحل آزمایشی را می‌گذراند.
تاریخچه پیدایش و گسترش

در ۱۵ مارس ۱۹۸۵، اولین نام دامنه تجاری (.COM) به نام سیمبولیکس بوسیله یک شرکت سیستم‌های رایانه‌ای به نام Symbolics در کمبریج ماساچوست ثبت شد.

در ۱۹۹۲ کمتر از ۱۵۰۰۰ دامنه.COM ثبت شده بود.

در دسامبر ۲۰۰۹ حدود ۱۹۲ میلیون نام دامنه وجود داشت که بخش بزرگی از آنها دامنه پرطرفدار.COM بود. تعداد آنها در ۱۵ مارس ۲۰۱۰ به حدود ۸۴ میلیون رسید که شامل ۱۱٫۹ میلیون وب سایت کسب و کار آنلاین و تجارت الکترونیک، ۴٫۳ میلیون وب سایت تفریحی، ۳٫۱ میلیون وب سایت مرتبط با امور مالی، و ۱٫۸ میلیون وب سایت ورزشی می‌شد.

ماهانه حدود ۶۶۸ هزار دامنه.COM جدید ثبت می‌شود.[نیازمند منبع]
دامنه‌های اینترنتی در ایران

بر اساس آمار منتشرشده تا آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۶۶هزار دامنهٔ .ir توسط کاربران ایرانی به ثبت رسیده است و سالانه ۴۵ درصد به این تعداد افزوده می‌شود.

منبع

Copyright © 2017 | کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ترز وب می باشد